ONZE MISSIE

NUTRICIA HEEFT EEN LANGE GESCHIEDENIS IN HET VERANDEREN VAN LEVENS DOOR VOEDING

Aan het eind van de negentiende eeuw stierf één op de vijf baby's voor de leeftijd van één jaar, heel vaak door ondervoeding1. In 1896 leidde een wetenschappelijke doorbraak van een van Nutricia's vroege pioniers tot 's werelds eerste flesvoeding formule.

Deze innovatie zorgde ervoor dat moeders die geen borstvoeding konden geven, toch hun baby's de essentiële voeding konden geven die ervoor zorgde dat ze overleefden en bloeiden. In 1906 breidde Nutricia zich snel uit naar medische voeding en sindsdien heeft het bedrijf in de voorhoede van de voedingswetenschap gestaan met meerdere medische doorbraken door de jaren heen. Deze doorbraken omvatten vooruitgang op het gebied van zeldzame stofwisselingsziekten zoals PKU, koemelk eiwit allergiemanagement en de ziekte van Alzheimer.

In nauwe samenwerking met professionelen in de gezondheidszorg blijft Nutricia in de frontlinie staan, met voedingsrichtlijnen en ondersteuning om het leven te verbeteren van mensen die dat het meest nodig hebben. In het moderne tijdperk heeft Nutricia zich onderscheidt door baanbrekend voedingsonderzoek te combineren met oprechte zorg voor een aantal van de grootste gezondheidsuitdagingen waar de samenleving vandaag de dag voor staat.

Een man houdt een zuigeling in zijn armen


MEDISCHE VOEDING, ONZE MISSIE

Onze missie is om medische voeding te integreren in de algemene therapeutische behandeling van ziekten. Wij zijn ervan overtuigd dat de juiste voeding de gezondheid en levenskwaliteit verbetert.

Nutricia, als Europese pionier op het gebied van medische voeding, biedt haar expertise aan patiënten over de hele wereld. We ontwikkelen een breed scala aan producten voor diverse patiëntprofielen en bieden oplossingen en diensten aan wanneer voedingsmanagement essentieel is in de therapeutische strategie voor een ziekte.

In nauwe samenwerking met professionals in de gezondheidszorg en zorgverleners streven we ernaar de levenskwaliteit van patiënten te verbeteren. Onze R&D-teams hebben producten ontwikkeld die al lange tijd worden ingezet om mensen te helpen die niet voldoende kunnen eten, die kampen met voedingstekorten of specifieke voedingsbehoeften hebben.

Onze ambitie is om patiënten alle voordelen van medische voeding en babyvoeding te bieden als integraal onderdeel van een algemene therapeutische aanpak. 

Een man doet spierversterkende oefeningen met een gezondheidsprofessional

 

EXPERTISE OP HET GEBIED VAN MEDISCHE EN BABY VOEDING

Nutricia maakt deel uit van de gespecialiseerde voedingsdivise van de Danone group. De producten van Nutricia zijn het resultaat van wetenschappelijk onderzoek en ontwikkeld om te voldoen aan de voedingsbehoeften van patiënten die ondervoed zijn of het risico lopen ondervoed te raken en om bepaalde voedings- en metabolische tekorten te compenseren.

Nutricia producten worden voorgeschreven door professionals in de gezondheidszorg, afgeleverd in ziekenhuizen en zorginstellingen en ook afgeleverd door apotheken en dienstverleners.

We werken nauw samen met professionals in de gezondheidszorg (artsen, voedingsdeskundigen, diëtisten, apothekers, verpleegkundigen, enz.) en patiëntenverenigingen om producten en diensten te ontwikkelen die het best aansluiten bij de behoeften van patiënten.

Met meer dan 125 jaar ervaring, onderzoekscentra in Europa en gespecialiseerde teams die samenwerken met professionals in de gezondheidszorg, ontwikkelen we assortimenten die aangepast zijn aan een breed scala van klinische situaties, in alle fasen van het leven: ondervoeding, ernstige allergieën, erfelijke stofwisselingsziekten, patiënten op de intensive care, kankerpatiënten, enz.

Een ambitieus programma van klinische studies, in samenwerking met de wetenschappelijke en medische gemeenschap, wordt uitgevoerd om de waarde van onze producten aan te tonen in de algemene behandeling van deze patiënten.


EEN WOORDJE OVER DANONE

"Gezondheid via voeding naar zoveel mogelijk mensen brengen" is de missie van Danone, die elke dag de leidraad vormt voor zijn teams. Het is onze taak om smakelijke, evenwichtige producten aan te bieden die gezondheidsvoordelen bieden aan een breed spectrum van consumenten en die specifiek zijn aangepast aan de volksgezondheidsproblemen van elk land.

Ga voor meer informatie over de Danone-groep naar www.danone.com.

Een vrouw geeft haar kind gezond eten met een lepel

 

  1. UTP Journals Vincent J. Knapp. See obituary on p. 407. CBMH/BCHM / Volume 15: 1998 / p. 317-36
  2. Long-Term Factors in American Economic Growth. Stanley L. Engerman and Robert E. Gallman, eds. University of Chicago Press. ISBN: 0-226-20928-8 1986